2020-02-25

Ogłoszenie o naborze na pracownika socjalnego

Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko pracy:

 

 pracownika socjalnego

w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Olszówce

 

1.Nazwa i adres jednostki:

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

W Olszówce

Olszówka 15

62-641 Olszówka

 

Podstawa zatrudnienia: umowa o pracę

 Wymiar etatu: 1

 

2.Wymagania niezbędne na stanowisku:

1)     obywatelstwo polskie;

2)     pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;

3)     stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku;

4)     Nieposzlakowana opinia;

5)     Kandydat/kandydatka nie może być skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;

6)     Posiada wykształcenie niezbędne do wykonywania zawodu pracownika socjalnego zgodnie z art. 116 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej 9 Dz. U. 2019, poz.1507), tj. spełnia co najmniej jeden z poniższych warunków:

1)     posiada dyplom ukończenia kolegium pracowników służb społecznych;

2)     ukończyła studia wyższe na kierunku praca socjalna;

3)     do dnia 31grudnia 2013r. ukończyła studia wyższe o specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków:

a.    pedagogika,

b.   pedagogika specjalna,

c.    politologia,

d.   polityka społeczna,

e.    psychologia,

f.     socjologia,

g.   nauki o rodzinie.

7)     umiejętność zastosowania i interpretacji przepisów prawa z zakresu ustaw:

-       pomocy społecznej;

-       kodeksu postępowania administracyjnego;

-       ochronie zdrowia psychicznego;

-       przeciwdziałaniu przemocy;

-       wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej,

-       wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi;

-       innych ustaw i rozporządzeń związanych z realizacją zadań pomocy społecznej.

 

3.Wymagania dodatkowe:

 

1)     znajomość programów komputerowych (Windows, Pakiet MS Office), programu do obsługi świadczeń pomocy społecznej "POMOST";

2)     doświadczenie zawodowe na stanowisku pracownika socjalnego - co najmniej 1 roczny staż pracy w zawodzie pracownika socjalnego;

3)     umiejętność sprawnej i efektywnej organizacji pracy;

4)     umiejętność pracy w zespole;

5)     komunikatywność, dokładność, sumienność, rzetelność, terminowość, umiejętność prowadzenia pracy z klientem, odporność na sytuacje stresowe.

6)     znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z instytucjami działającymi w obszarze pomocy społecznej,

7)     samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy,

8)     umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną i  przestrzegania tajemnicy służbowej,

9)     Prawo jazdy kat. B,

 

4.Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

1)     prowadzenie pracy socjalnej z użyciem kontraktu socjalnego;

2)     dokonywanie analizy i oceny zjawisk, które powodują zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń;

3)     udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw życiowych osobom, które dzięki tej pomocy będą zdolne samodzielnie rozwiązywać problemy będące przyczyną trudnej sytuacji życiowej; skuteczne posługiwanie się przepisami prawa w realizacji tych zadań;

4)     pomoc w uzyskaniu dla osób będących w trudnej sytuacji życiowej poradnictwa dotyczącego możliwości rozwiązywania problemów i udzielania pomocy przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacje pozarządowe oraz wspieranie w uzyskiwaniu pomocy;

5)     udzielanie pomocy zgodnie z zasadami etyki zawodowej;

6)     pobudzanie społecznej aktywności i inspirowanie działań samopomocowych w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób, rodzin, grup i środowisk społecznych;

7)     współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu przeciwdziałania i ograniczania patologii i skutków negatywnych zjawisk społecznych, łagodzenie skutków ubóstwa;

8)     inicjowanie nowych form pomocy osobom i rodzinom mającym trudną sytuację życiową oraz inspirowanie powołania instytucji świadczących usługi służące poprawie sytuacji takich osób i rodzin;

9)     współuczestniczenie w inspirowaniu, opracowaniu, wdrożeniu oraz rozwijaniu lokalnych programów pomocy społecznej ukierunkowanych na podniesienie jakości życia.

10)sporządzanie pism urzędowych, sprawozdań z pomocy społecznej; przeprowadzanie wywiadów środowiskowych;

11)wprowadzanie i aktualizacja wywiadów środowiskowych do systemu POMOST,

12)przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych;

13)podejmowanie wszelkich czynności związanych z przeciwdziałaniem przemocy w rodzinie, w szczególności prowadzenie grup roboczych w związku z realizacją procedury Niebieskich kart,

14)wspieranie rodzin przeżywających trudności opiekuńczo-wychowawcze, w tym współpraca z asystentem rodziny,

15)organizowanie usług opiekuńczych dla podopiecznych GOPS, współpraca z opiekunkami świadczącymi usługi opiekuńcze, prowadzenie ewidencji i rozliczeń usług opiekuńczych;

16)prowadzenie niezbędnych statystyk, gromadzenie danych;

17)archiwizacja dokumentów.

 

5.Warunki pracy:

 

1)     praca w pełnym wymiarze czasu pracy;

2)     przewidywany termin zatrudnienia kwiecień 2020 roku;

3)     miejsce pracy: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Olszówce oraz teren Gminy Olszówka

4)     w miesiącu styczniu 2020 roku wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych   w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Olszówce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowe     i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosi 0 %.

 6. Postępowanie rekrutacyjne:

    Nabór zostanie przeprowadzony w dwóch etapach postępowania rekrutacyjnego:

Etap I. Weryfikacja ofert pod względem formalnym oraz dokonanie wstępnej oceny merytorycznej,

Etap II. Rozmowa kwalifikacyjna z wybranymi kandydatami w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Olszówce , Olszówka 15 i dokonanie wyboru pracownika na jej podstawie.

O terminie rozmowy kwalifikacyjnej wybrani kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie.

 

 

7.Wymagane dokumenty:

1)     kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie - wzór kwestionariusza dostępny na stronie BIP Urzędu Gminy w Olszówce,

2)     życiorys – curriculum vitae;

3)     list motywacyjny;

4)     kserokopia świadectw pracy;

5)     kserokopia dokumentów potwierdzających wykształcenie;

6)     kserokopia dokumentów potwierdzających umiejętności i kwalifikacje;

7)     oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu w pełni z praw publicznych;

8)     oświadczenie o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie;

9)     oświadczenie o stanie zdrowia pozwalające na zatrudnienie na danym stanowisku;

10)podpisana klauzula informacyjna do stosowania przy rekrutacji pracowników dostępna na stronie: " Zgodnie z art.6 ust.1, lit. a ogólnego Rozporządzenia  O Ochronie Danych Osobowych Europejskiej Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. " wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb aktualnej i przyszłych rekrutacji"

 

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście  w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Olszówce, pokój nr 5, albo listownie na adres Ośrodka z dopiskiem „Dotyczy naboru na stanowisko pracownika socjalnego” w terminie do dnia 28 lutego 2020 roku do godziny 1400.

 

Aplikacje, które wpłyną po wyżej określonym terminie do Ośrodka nie będą rozpatrywane.

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu  Informacji Publicznej w Urzędzie Gminy Olszówka oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Ośrodka.

 

 

Olszówka, dnia 12 luty 2020 r.

Kierownik GOPS

/-/Elżbieta Sosnowska

Załączniki

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP, jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji, w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP, zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP osobom wskazanym we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu. Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP, w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP, jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email: kancelaria@cyfra.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora: ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod.mc@cyfra.gov.pl lub listownie - na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod.mc@cyfra.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..